کتاب «دعوت به کرکوک» نوشته حسن شیردل توسط انتشارات سوره‌مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

«دعوت به کرکوک» در بازار نشر/خاطراتی از عملیات کرکوک

به گزارش دفتر نشر کتاب «دعوت به کرکوک» نوشته حسن شیردل به‌تازگی توسط انتشارات سوره‌مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به خاطرات حضور مهدی عظامی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در عملیات کرکوک می‌پردازد.

حسن و حسین شیردل از فعالان حوزه دفاع‌مقدس و جنگ از شهر بابل، خاطرات همشهری خود مهدی عظامی را در طول ۲ سال مصاحبه و گفت‌وگو با او در هزار و ۷۰۰ صفحه گردآوری کردند.

به گفته نویسندگان اثر، به پیشنهاد مرتضی سرهنگی بخشی از خاطرات عظامی که در عملیات کرکوک شرکت داشته در قالب کتاب «دعوت به کرکوک» تدوین و منتشر شد.

کتاب پیش‌رو از زمان حضور عظامی در عملیات کرکوک آغاز می‌شود و چند روایت از اعزام و مرحله رفت به عملیات و چند روایت از بازگشت از عملیات برای مخاطب گفته می‌شود. یکی از این‌اتفاقات زمانی است که عظامی به عنوان نیروی شناسایی در این عملیات حضور داشته و در مسیر برگشت همراه با چند نفر دیگر گم می‌شوند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«سال‌ها بعد، سراغ بچه‌ها را از نیروهای شناسایی و قرارگاه‌های غرب گرفتم. معروف بودیم به «بچه‌های گمشده در عملیات کرکوک». سراغ آن دو مجروح را گرفتم؛ آنکه از دست مجروح شده بود دستش را قطع کرده بودند و بعد استخوانش عفونی شده بود و سه چهار سال بعد به خاطر مشکلات روده شهید شده بود. آن یکی هم پایش قطع شده بود و سه چهار سال بعد شهید.

این کتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و با قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.